bologBologna Süreci, Bilgi Avrupası’nı oluşturmak üzere Avrupa coğrafyasındaki ülkelerin birbirleri ile uyumlu olduğu bir yükseköğretim sistemi oluşturmayı hedef alır. Erasmus Programı kapsamında gerçekleşen hareketlilik faaliyetleri de, hedeflenen yükseköğretim sisteminin kurulmasını gerektirir.

Bologna Süreci’nin Erasmus Programı ile doğrudan ilişkili olan temel öncelikleri:

  •       AKTS'de oldugu gibi kredili bir sistem kurulması
  •       Öğrenci, öğretim elemanları, araştırmacı ve idari personelin serbest dolaşımını kısıtlayan unsurları ortadan kaldırarak hareketliliğin arttırılması
  •       Yükseköğretimde bulunması gereken Avrupalılık bilincinin artırılması


    Erasmus Programı, ders kredilendirme sistemi olarak Avrupa Kredi Transfer Sistemi – AKTS’yi kullanmaktadır. Bu sayede öğrencilerin gittikleri yükseköğretim kurumunda geçirdikleri zamanın ve harcadıkları emeğin, kendi yükseköğretim kurumlarında tamamen tanınması amaçlanmaktadır. Erasmus dönemi sonrasında akademik tanınırlık sağlanırken ders isimlerinin ve içeriklerinin birebir aynı olması beklenmez, ders içeriklerinin yüksek düzeyde benzeşmesi yeterlidir. Yükseköğretim kurumları, Erasmus Üniversite Beyannamesi başvurusu sırasında Öğrenim Anlaşması’nda yer alan derslerin tanınacağı taahhut etmişlerdir.