×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

EÜB (Erasmus Üniversite Beyannamesi) sahibi yükseköğretim kurumu elemanlarının farklı bir Avrupa ülkesinde EÜB sahibi bir yüksek öğretim kurumunda ders vermesine imkan sağlayan alt faaliyet alanıdır.

Ders Verme Hareketliliğinin hedefleri şunlardır:
1. Hareketlilik programına katılamayan öğrencilere farklı Avrupa ülkelerindeki yükseköğretim kurumlarının akademik personelinin bilgi ve deneyiminden faydalanma imkanı vermek
2.Pedagojik yöntemler konusunda uzmanlık ve deneyim degişimini teşvik etmek
3.Yükseköğretim kurumlarını sundukları derslerin çeşit ve içeriğini genişletme ve zenginleştirme konusunda teşvik etmek

Ders Verme Hareketliliğine katılabilme şartları şunlardır:
1. EuB sahibi bir yükseköğretim kurumunda en az yarı zamanlı akademik personel olunması
2.Üniversiteler arası anlaşmanın olması
3.Hem gönderen hem de misafir olunan yükseköğretim kurumu tarafından kabul edilen bir öğretim programının (teaching programme) olması (Öğretim programı taraflarca imzalanmış olmalı ve en azından gerçekleştirilecek programın genel amaç/hedeflerini, içeriğini ve beklenen sonuçlarını içermelidir).
4. Davet mektubu (kabul edilen tarihleri içeren antetli kağıda imza ve mühürlü olmalıdır ilk etapta pdf çıktısı alınarak başvurulabilir)

NOT: Ders verme hareketliliği sonrasında hibe almaya hak kazanabilmek için misafir olarak gidilen yükseköğretim kurumunda en az 8 ders saati ders vermek gerekmektedir.

Başvurular:

* T.C Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının aldığı karar doğrultusunda, 1 Mart 2022 tarihinden itibaren, hareketlilik başvuruları, dijital olarak https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/ adresi üzerinden, e-devlet şifreleriyle giriş yapılarak alınmaktadır.

*Başvuru yapmadan önce Akademik ve İdari personelimizin, Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği kapsamında taleplerini, partner üniversite ve ilgili kurumlar tarafından kabul edildiğini gösteren imzalı davet mektubu ve Dış İlişkiler ve Erasmus Müdürlüğü web sayfamızın belgeler bölümünde yer alan “Staff Mobility Agreement for Teaching” adlı belgenin onaylanmış haliyle Bölüm Başkanlıkları ve Dekanlıkları aracılığıyla EBYS üzerinden öncesinde Rektörlüğümüze iletmeleri beklenmektedir. İdari Personelimizin kendi birim amirleri araclığıyla aynı belgeleri Rektörlüğümüze ileteceklerdir.

* Akademisyenlerimiz Ofisimiz tarafından dönem başlarında oluşturulan duyurulara sistemden ulaşarak,  başvuru yapabileceklerdir.

* Seçimin ardından hibe almaya hak kazanan akademisyenlerimizin, görevli izinli sayılabilmeleri açısından  Bölüm Başkanlıklarına başvurmaları ve  FYK kararı alınması gerekmektedir.

Başvuruların Değerlendirilmesi:
Başvuran akademisyenlerimizin Personel Daire Başkanlığı’nda halihazırda bulunan mevcut geçerli İngilizce seviye puanları baz alınacaktır. Bu puana aşağıda sağlanan koşulların herbiri için ilavaler yapılarak nihai puanlama bulunacaktır. Toplamda en yüksek puanı alan akademisyenlerimiz hibe yeterliliği kapsamında faaliyetten faydalandırılacaktır. ( 18 Mart 2020 tarih ve 2020/07-06 sayılı Üniversite Senato Kararı)

  • Başvuru tarihinden itibaren 1 yıl içinde “Çankaya Üniversitesi Akademik Yükseltme ve Atanma Kriterleri Yönergesi”nde alanına göre Yükseltme ve Atanma Şartları olarak tanımlanan yayını basılmış akademisyenlerimizin başvurularında +10
  • Başvuru tarihinden itibaren son 1 yıl içinde Üniversitemiz adına patent alan akademisyenlerimize +10
  • 10 yıldan fazla süreyle Çankaya Üniversitesi’nde çalışmakta olan akademisyenlerimize +5
  • Daha önce Erasmus+ anlaşması yapılmasına aracı olduğu Bölüm Başkanlığınca onaylanan akademisyenlere +5
  • Daha önce Üniversitemizin taraf olduğu AB Projesinde görev almış akademisyenlerimize +5
  • Avrupa Birliği ülkeleri arasında özellikle gelişmişlik düzeyi yüksek sayılan İsveç, Norveç, Finlandiya, Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika,  hareketlilik gerçekleştirmek için kabul alan akademisyenlerimize +5

ÖNEMLİ  HATIRLATMA: Hareketlilikten faydalanacak akademisyenlerimizin başvuru süreçlerini takip etmeleri, zamanında Rektörlük kanalıyla Dış İlişkiler ve Erasmus Müdürlüğümüze başvurularını ulaştırmaları gerekmektedir. Seçim komisyonu, Senatomuz kararına göre başvuruları değerlendirecek, hibe almaya hak kazanan akademisyenlerimiz belirlenecektir. 

Mobility agreement for teaching 2023


Dönünce Ofisimize Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:

  1. Katılım Sertifikası (karşı Üniversiteden ıslak imzalı olarak alınacaktır)
  2. Uçak biletleri (Boarding passler yeterli olmaktadır)
  3. Pasaport varsa vize ve son seyahati gösteren giriş çıkış damgaları
  4. Katılımcı, yurtdışında gerçekleştirdiği hareketlilik sonrasında, rapor davetinin ulaşmasını izleyen 10 takvim günü içerisinde katılımcı raporunu (çevrim içi AB Anketi aracı üzerinden) tamamlar ve Ofisimize de çıktısını epostayla sunar