×
WEB MAIL TELEFON REHBERİ ÖĞRENCİ BİLGİ SİSTEMİ AÇILAN DERSLER UZAKTAN EĞİTİM KAMPÜSTE YAŞAM KÜTÜPHANE PORTALI ULAŞIM

EÜB (Erasmus Üniversite Beyannamesi) sahibi yükseköğretim kurumu akademik/idari personellerinin farklı bir Avrupa ülkesinde EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumunda eğitim almasına imkan sağlayan alt faaliyet alanıdır.

Eğitim Alma Hareketliliği faaliyet alanı iki hareketlilik türünü içerir:

1. Yükseköğretim kurumundan bir işletmeye giden personelin hareketliliği
Bu hareketlilik türünün amacı faydalanan kişilerin bilgi ve tecrübe aktarımı ile öğrenmelerine ve pratik beceriler edinmelerine imkan vermektir. Temel faaliyetler seminerler, atölye çalışmaları, kurslar ve konferanslar, pratik eğitim süreçleri, kısa görevlendirmeler vs. olabilir.

2. Yükseköğretim kurumundan başka bir yükseköğretim kurumuna giden personelin hareketliliği
Bu hareketlilik türünün amacı faydalanan kişilerin farklı bir kurumun deneyim/iyi uygulamalarını öğrenmelerine ve mevcut işleri için gerekli becerileri geliştirmelerine imkan vermektir. Temel faaliyetler iş başı eğitim programı, çalışma ziyaretleri, kısa görevlendirmeler vs. olabilir.

Personel Eğitimi Hareketliliğine katılabilme şartları:

1. EÜB sahibi bir yükseköğretim kurumunda akademik/idari personel olunması
2.Üniversiteler arası anlaşmanın olması (üniversite ile işletme arasında anlaşma gerekmemektedir.)
3.Hem gönderen hem de misafir olunan kurum tarafından kabul edilen bir iş planının (work plan) olması (iş planı taraflarca imzalanmış olmalı ve en azından gerçekleştirilecek programın genel amaç/hedeflerini, içerigini ve beklenen sonuçlarını içermelidir.)
4. Davet mektubu (kabul edilen tarihleri içeren antetli kağıda imza ve mühürlü olmalıdır ilk etapta pdf çıktısı alınarak başvurulabilir)

Başvurular:

* T.C Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının aldığı karar doğrultusunda, 1 Mart 2022 tarihinden itibaren, hareketlilik başvuruları, dijital olarak https://erasmusbasvuru.ua.gov.tr/  adresi üzerinden, e-devlet şifreleriyle giriş yapılarak alınmaktadır.

*Başvuru yapmadan önce Akademik ve idari personelimizin, Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği kapsamında taleplerini, partner üniversite ve ilgili kurumlar tarafından kabul edildiğini gösteren imzalı davet mektubu ve Dış İlişkiler ve Erasmus Müdürlüğü web sayfamızın belgeler bölümünde yer alan “Staff Mobility Agreement for Training” adlı belgenin onaylanmış haliyle Bölüm Başkanlıkları ve Dekanlıkları aracılığıyla EBYS üzerinden öncesinde Rektörlüğümüze iletmeleri beklenmektedir. İdari Personelimizin kendi birim amirleri araclığıyla aynı belgeleri Rektörlüğümüze ileteceklerdir.

* Akademik ve İdari Personelimiz, Ofisimiz tarafından dönem başlarında oluşturulan duyurulara sistemden ulaşarak,  başvuru yapabileceklerdir.

* Seçimin ardından hibe almaya hak kazanan akademisyenlerimizin, görevli izinli sayılabilmeleri açısından  Bölümlerine başvurmaları ve  FYK kararı alınması gerekmektedir.

Başvuruların Değerlendirilmesi:
Başvuran idari ve akademik personelin, Personel Daire Başkanlığı’nda halihazırda bulunan mevcut geçerli İngilizce seviye puanları baz alınacaktır. Bu puana aşağıda sağlanan koşulların herbiri için ilavaler yapılarak nihai puanlama bulunacaktır. Toplamda en yüksek puanı alan akademik ve idari personelimiz hibe yeterliliği ölçüsünde faaliyetten faydalandırılacaktır. ( 18 Mart 2020 tarih ve 2020/07-06 sayılı Üniversite Senato Kararı)

  • Başvuru tarihinden itibaren 1 yıl içinde “Çankaya Üniversitesi Akademik Yükseltme ve Atanma Kriterleri Yönergesi”nde alanına göre Yükseltme ve Atanma Şartları olarak tanımlanan yayını basılmış akademisyenlerimizin başvurularında +10
  • Başvuru tarihinden itibaren son 1 yıl içinde Üniversitemiz adına patent alan akademisyenlerimize +10
  • 10 yıldan fazla süreyle Çankaya Üniversitesi’nde çalışmakta olan akademik ve idari personele +5
  • Daha önce Erasmus+ anlaşması yapılmasına aracı olduğu Bölüm Başkanlığınca onaylanan akademisyenlere +5
  • Daha önce Üniversitemizin taraf olduğu AB Projesinde görev almış akademisyenlerimize +5
  • Avrupa Birliği ülkeleri arasında özellikle gelişmişlik düzeyi yüksek sayılan İsveç, Norveç, Finlandiya, Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika’dan hareketlilik gerçekleştirmek için kabul alan akademik ve idari personele +5 

ÖNEMLİ  HATIRLATMA: Hareketlilikten faydalanacak akademisyenlerimizin başvuru süreçlerini takip etmeleri, zamanında Rektörlük kanalıyla Dış İlişkiler ve Erasmus Müdürlüğümüze başvurularını ulaştırmaları gerekmektedir. Seçim komisyonu, Senatomuz kararına göre başvuruları değerlendirecek, hibe almaya hak kazanan akademisyenlerimiz belirlenecektir. 

Ek: Mobility agreement for training 2022 (Work Plan)

 

Dönünce Ofisimize Teslim Edilmesi Gereken Belgeler:

  1. Katılım Sertifikası (karşı Üniversiteden ıslak imzalı olarak alınacaktır)
  2. Uçak biletleri (Boarding passler yeterli olmaktadır)
  3. Pasaport varsa vize ve son seyahati gösteren giriş çıkış damgaları
  4. Katılımcı, yurtdışında gerçekleştirdiği hareketlilik sonrasında, rapor davetinin ulaşmasını izleyen 10 takvim günü içerisinde katılımcı raporunu (çevrim içi AB Anketi aracı üzerinden) tamamlar ve Ofisimize de çıktısını epostayla sunar